Garanții – procedura pentru depunerea plângerilor

Încrederea noastră în calitatea și fiabilitatea produselor noastre ne permite să oferim, pentru anumite categorii, o garanție convențională cu termene mai lungi decât cele oferite de garanția legală.

  • 1. Dispoziții introductive

    1. Procedura de Reclamații prevede drepturile și obligațiile Părților, legate de răspunderea pentru daune și garanția calității conform unui contract de cumpărare (sau alt acord similar) încheiat între Furnizor și Client.

    2. Furnizorul este o persoană juridică specificată mai sus, care încheie un contract de cumpărare sau un alt acord similar, al cărui subiect este o furnizare de articole (de exemplu, articole sanitare, baterii, cădițe de duș și căzi de baie, mobilier de baie etc.).

    3. În sensul acestei proceduri de Reclamații, Client este orice persoană care intră în relație contractuală cu Furnizorul, care este specificat în paragraful anterior al prezentului articol.

    4. Prin garanția calității, Furnizorul se obligă ca articolul pe care îl livrează să fie eligibil pentru a fi utilizat în scopul său comun și să mențină caracteristicile specifice pentru o perioadă de timp (perioada de garanție).

    5. Defectul unui subiect de îndeplinire este cazul în care subiectul nu corespunde termenilor și condițiilor specificate printr-un anumit contract.

  • 2. Defecte, garanție și reclamații

    1. Furnizorul, pe lângă răspunderea legală pentru daune conform prevederilor § 2099 an. Din Legea nr. 89/2012 Sb., din Codul civil, cu modificările ulterioare, oferă Clientului o garanție de calitate pentru articolele livrate (denumită în continuare Garanția).

    2. Durata perioadei de garanție oferită de Furnizor este determinată în funcție de un tip de produs, după cum urmează:

    Tip de produs

    Durata garanției
    (în ani)

    Produse sanitare și accesorii ceramice

    100

    Căzi din acrilat și cădițe de duș din acrilat

    25

    Căzi și cădițe de duș din marmură turnată („Solid Surface”)

    10

    Baterii

    5

    Programe de duș – furtunuri de duș (cu excepția furtunurilor IDEALFLEX)

    5

    Programe de dus – furtunuri de dus IDEALFLEX

    12

    Sisteme rotative: piese electrice și sisteme de curățare

    5

    Mecanisme de spălare în containere și sisteme ascunse

    2

    Set de scurgere și preaplin Multiplex Trio, Rotaplex Trio

    3

    Panouri pentru cadă și duș

    3

    Mobilier de baie, oglinzi și alte componente

    2

    Accesorii de baie pentru produse sanitare și băi din materiale neceramice (sticlă, plastic, materiale spumante)

    2

    Capace pentru vase wc (inclusiv amortizoare, sisteme de îmbinăre și fixare)

    3

    Piese de schimb

    2

    Sisteme de spălare încastrate (pentru ceramică suspendată):

    • Cadre
    • Părți mobile și rezervoare
    • Butoane de control

     

    10

    5

    2

    3. Garanția este valabilă:

    • de la o zi de când produsul este predat clientului în cazul preluării personale;
      sau
    • de la o zi de când articolul este predat primului transportator in cazul in care articolul este livrat
      4. Un obiect de îndeplinire suferă de defect dacă nu corespunde termenilor și condițiilor specificate printr-un contract specific.

    5. Furnizorul informează cu privire la un defect al articolului (obiect al îndeplinirii), care face obiectul răspunderii pentru daune sau garanție, pe cale electronică la adresa de e-mail OfficeBucharest@idealstandard.com, fără ezitare, în termen de două zile lucrătoare de la momentul în care acesta cel mai târziu află despre defect. Clientul își îndeplinește obligația de a raporta defectul articolului într-o zi în care trimite Furnizorului notificarea privind defectul, iar Furnizorul primește în mod dovedit notificarea.

    6. Notificarea defectelor trebuie să includă următoarele informații: specificația clientului, informații despre clientul final, datele de contact ale clientului – număr de telefon, adresa de e-mail, persoană de contact, tipul articolului cu defect (codul produsului dacă există, cod de serie), descrierea defecțiunii și manifestarea acesteia (acolo se vede defectul), anexează o copie a documentului fiscal care face dovada unei achiziții, documentație foto și respectiv alte documente și materiale care dovedesc defectul bunului reclamat. Furnizorul nu trebuie să evalueze o reclamație fără condițiile prealabile de mai sus.

    7. În cazul în care articolul este asamblat la un client final, Clientul este obligat să organizeze accesul la acesta. Dacă nu se oferă acces la articolul reclamat, Furnizorul nu trebuie să evalueze reclamația. În acest caz, Clientul este obligat să plătească Furnizorului cheltuielile pentru deplasarea unui tehnician de service.

    8. În cazul în care articolul este deja asamblat în locția unui client final, Clientul este obligat să organizeze și să ofere cooperare unui tehnician de service al Furnizorului și să urmeze instrucțiunile acestuia. Dacă nu este asigurată cooperarea cu un tehnician de service al Furnizorului, Furnizorul nu este obligat să evalueze reclamația. În acest caz, Clientul este obligat să plătească Furnizorului cheltuielile pentru deplasarea unui tehnician de service

    9. În cazul în care Clientul nu îndeplinește condițiile de a sesiza cu privire la defecte specificate la alin. 6 și 7 din prezentul articol sau dacă dezasamblează el însuși un articol cu defect și îl trimite Furnizorului, Furnizorul nu este obligat să evalueze reclamația.

    10. Furnizorul soluționează reclamația în termen de 30 de zile de la precizarea corespunzătoare a unui defect conform prevederilor alin. 6 al acestui articol, dacă nu s-a convenit asupra unei alte perioade de timp cu Clientul.

    11. Clientul este responsabil pentru faptul că articolul livrat de Furnizor este instalat și pus în funcțiune exclusiv de către lucrători care sunt calificați să execute lucrările și organizația îndreptățită să monteze articolele vândute de către Furnizor.

    12. În cazul în care o reclamație este soluționată prin schimbarea unui articol, Clientul se obligă să predea originalul Furnizorului, dacă acesta îi cere acest lucru.

    13. Dacă o reclamație este soluționată prin schimbarea unui articol, nu există o nouă perioadă de timp pentru exercitarea drepturilor legate de îndeplinirea defectuoasă sau de garanția calității, dar perioada de timp a articolului inițial continuă.

    14. În cazul oricărei reclamații nejustificate, Clientul achită integral costurile.

    15. Pentru cazurile în care modalitatea de reclamație aleasă este livrarea unui articol nou și nu va fi în mod obiectiv posibilă livrarea aceluiași tip de articol (serie și codificare), Furnizorul are dreptul de a livra un articol ai cărui parametri corespund sau cu parametri cât mai apropiati de articolul reclamat.

  • 3. Excepții de la răspunderea pentru defecte

    1. Furnizorul nu este responsabil pentru defecte în următoarele cazuri:

    - În cazul în care există un defect la momentul preluării, și există o reducere din prețul de achiziție convenit din cauza defectului;
    - Defectul este cauzat de Client și apare din cauza utilizării incorecte, depozitării, întreținerii incorecte, intervenției Clientului sau deteriorării mecanice a articolului;
    - Defectul unui articol survenit din cauza uzurii cauzate de uzul obișnuit sau dacă rezultă din natura articolului;
    - Dacă este un articol folosit și defectul corespunde cu un grad de utilizare sau uzură în momentul în care articolul este preluat de către Client;
    - Deteriorarea mecanică a produsului;
    - Un defect datorat instalării neprofesionale, asamblarii neprofesionale, manipulării, exploatării sau neglijenței în legătură cu îngrijirea articolului;
    - Interferenta necalificata sau modificarea parametrilor;
    - Folosirea articolelor în condiții care nu se potrivesc din cauza temperaturii, prafului, umidității, influențelor chimice sau mecanice ale mediului, care este specificat de către Furnizor;
    - Daune cauzate de forță majoră;
    Un defect a fost cauzat de nerespectarea termenilor și condițiilor Furnizorului pentru instalarea (asamblarea), manipularea și exploatarea articolelor, specificate în manualul de instrucțiuni sau în alt document tehnic de afaceri, care este inclus cu fiecare articol livrat.

  • 4. Excepții de garanție

    1. Garanția nu se aplică pentru:

    • Mostre și vânzarea lor prospectivă.
    • Consumabile, în special aeratoare, filtre, inserții de filtre, baterii de alimentare.
    • Becuri și lumini LED (surse de lumină).
    • Materiale de etanșare.
  • 5. Conditii speciale pentru anumite produse

    1. În cazul bateriilor termostatate, electronice și cu temporizare este necesară, pentru buna utilizare, funcționare și acceptarea prospectivă a unei reclamații, instalarea în distribuție a echipamentelor de filtrare, cu o sită de grosimea minimă de 100 µm.

    2. Durata de viață bateriilor de alimentare este de 6 luni.

  • 6. Dispoziții finale

    1. Toate acordurile încheiate între Furnizor și Client sunt încheiate în limba romană și relațiile juridice legate de acorduri precum și cele care decurg din această procedură de reclamație vor respecta exclusiv legislația României.

    2. În cazul oricăror litigii privind obligația legată de Procedura de Reclamație sau cu privire la relațiile juridice aferente, Furnizorul și Clientul depun eforturi rezonabile pentru a rezolva orice dispute reciproce prin acord. Dacă nu își pot rezolva disputa prin acord, aceasta va fi procesată de instanțele competente.

    3. Furnizorul își rezervă dreptul de a modifica procedura de Reclamații unilateral și de a informa despre aceasta în timp util și fără ezitare printr-o formă de notificare pe site-ul său web.

    4. Prin încheierea contractului cu Furnizorul, Clientul confirmă că a citit Procedura de Reclamații.

    5. Dacă vreo prevedere a procedurii de reclamații devine invalidă sau inaplicabilă, aceasta nu va afecta valabilitatea sau caracterul executoriu al altor prevederi.

  • 7. Intrare în vigoare

    1. Procedura de reclamații intră în vigoare la data de 2. 12. 2019.

    2. În caz de contradicție a oricărei prevederi conform acordului-cadru încheiat (valid și efectiv) cu oricare dintre prevederile prezentei proceduri de reclamație, vor prevala prevederile acordului-cadru.

    3. În caz de contradicție a oricărei prevederi a procedurii de reclamație cu oricare dintr-o declarație de garanție (certificat de garanție), prevederile procedurii de reclamație vor prevala.

     

    © Ideal Standard - Vidima AD Reprezentanță CUI: 16350657

Cookie-uri pe site-ul nostru

Pentru a vă oferi cea mai bună și mai relevantă experiență de utilizare pe site-ul nostru web, folosim cookie-uri în scopuri funcționale, de confort și statistice. Făcând clic pe butonul de acceptare, acceptați cookie-urile.

Vă puteți modifica preferințele vizitând pagina de setări cookie.